Recenzja friv game of Warhammer Age of Sigmar: Tempest full-With magic again, nie wyszło


Przysięgam na brodę Sigmara, inaczej wyobrażałem sobie grę VR osadzoną w uniwersum Warhammer Fantasy. Twórcy z Friv2Online, autorzy osławionego The Wizards, ponownie brutalnie potraktowali graczy: narysowali kuszący, obiecujący świat i szczerze schrzanili system walki i mechanikę rzucania zaklęć. Opowiadamy, dlaczego Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall nie jest najlepszym dziełem Polskiego Studia.

W rzeczywistości world of Warhammer Fantasy to ostatnie miejsce, które chciałbym osobiście odwiedzić. Z drugiej strony, gdybym był potężnym Panem tajemnic Kastorem, wezwanym przez samego Sigmara, aby uwolnić nieokiełznaną furię niebios na krainy śmierci i uratować dusze braci Stormborn skradzionych przez nekromantę, byłoby niegrzecznie odmówić.

Rozpoczynasz swoją podróż na obrzeżach Dreadheim, gdzie eksplozja czarnej magii wywołała kolejne trzęsienie śmierci. Przecinając drogę przez hordy nieumarłych, prowadzisz swoje kroki w kierunku świątyni Sigmar, gdzie schroniły się resztki Stormhost. Po spotkaniu z głównym Squitorem, wyzwolicielem i drapieżnikiem awangardy rozpoczynasz święte zadanie.

W Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall gracze będą musieli eksplorować przestronne, ale korytarzowe lokalizacje, oblężone przez gospodarza nieumarłych. Podstawą rozgrywki będą bitwy na dużą skalę ze sługami ciemności i ich przywódcami, a także zbieranie kolekcjonerskich gadżetów i poszukiwanie zasobów niezbędnych do rozwinięcia mocy Castora.

Lord of Mystery ma do dyspozycji trzy bronie: Stormblade nasycony furią boga-króla, laskę burzy z mocą tysiąca burz oraz laskę Long Aether, potężną broń zdolną do rozpętania prawdziwej burzy na przeciwnikach Sigmara. Gracz może wziąć broń do każdej ręki i zmienić ją w dowolnym momencie, zabierając nową dosłownie z powietrza.

Jesteś wolny szermierz z dowolnym z nich, ale o wiele bardziej efektywne jest użycie sił burzowych ukrytych w każdej z broni Castora: naładowane ostrze pozwoli graczowi zbliżyć się do wroga z prędkością błyskawicy w niszczycielskim lonży, sztab burzowy - uderzyć błyskawicą łańcuchową i eteryczną laską - aby stworzyć poruszającą się ścianę burzy.

Później, gdy odkryjesz celestium i sigile, możesz nauczyć się nowych zaklęć - jeszcze kilka dla każdego rodzaju broni. Siły te nie są nieograniczone. Runy nałożone na wał (lub ostrze, w przypadku ostrza) Runy zaczną zanikać w miarę używania mocy i będą się stopniowo ładować. Dobrą wiadomością jest to, że każda broń ma swoją własną ilość energii, więc możesz zmieniać i łączyć, jak chcesz.

Sam Castor jest potężną bronią. Potrafi naładować pięści energią, uderzając wrogów skierowaną błyskawicą, a nawet rozrywać przeciwników gołymi rękami, az czasem w arsenale pojawią się przedmioty pomocnicze, takie jak pochodnia oświetlająca ciemne obszary lub młot kowala, który w razie potrzeby może również zburzyć czaszkę do szkieletu.

Ale w rzeczywistości młot jest przeznaczony do kuźni świątynnej, gdzie gracze, używając fragmentów zwoju burzy i odłamków Sigmarite, ręcznie temperują swoją broń na kowadle. Mają trzy poziomy rozwoju, przy których wzroście wzrosną bezpośrednie uszkodzenia i szybkość odzyskiwania energii.

Twórcy zadbali o to, aby gracze, którzy nie są zbyt zaznajomieni z uniwersum Age of Sigmar, mieli ogólne pojęcie o świecie i jego mieszkańcach. W lokacjach ukryte są książki i zwoje, a także małe przedmioty kolekcjonerskie, które nie będą trudne do znalezienia ze względu na prosty, aczkolwiek bardzo atrakcyjny projekt poziomów.

CO NAM SIĘ PODOBAŁO:

Atmosfera Warhammer Fantasy jest bardzo dobrze oddana w grze friv. Realizacja scenerii to jedyna rzecz, którą Carbon Studio zrobiło naprawdę dobrze. Gra ma całkiem ładną grafikę, świetną muzykę, wiele żałosnych przemówień, cudowną, ponurą scenerię i scenariusze dynamicznych scen, które poważnie pogłębiają doświadczenie zanurzenia.

Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall został stworzony z dbałością o szczegóły i namacalnym zainteresowaniem dewelopera wszechświatem, wyrażonym w każdym szczególe, od gobelinów i fresków w starożytnych salach sanktuarium po projekt zbroi Stormcast. Świat wydaje się złowieszczy i obcy, ale całkiem wiarygodny w porównaniu do Vermintide czy Mordheim.

Grę można w pełni dostosować. Jeśli Carbon Studio nauczyło się czegokolwiek ze współpracy z Czarodziejami, należy wziąć pod uwagę potrzeby różnych kategorii graczy VR. Ustawienia Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall są pełne udogodnień, takich jak wybór kąta obrotu, rodzaju ruchu (teleportacja, połączenie, kontroler, kierunek widzenia).

Igrodely pozwolił graczom wybrać tempo chodzenia, dostosować głębokość ramek (które pomagają w walce z chorobą lokomocyjną), a nawet stworzył osobny przycisk na kontrolerze, który pozwala zresetować pozycję w dowolnym momencie w grze friv. Chyba że nie ma "trybu siedzenia", ale kto nawet walczy z nieumarłymi, siedząc na wygodnym krześle?